Visie en plannen
Uiteraard moet je daarbij goed kijken naar de vraag in de markt. We willen niet zomaar uit ‘een theorie’ gaan bouwen, maar echt vanuit de operationele uitdagingen van een klant. Zoals bijvoorbeeld Hooikammer onlangs heeft gedaan voor deurwaarders. Want maar weinig partijen kunnen voertuigen binnen een half uur ophalen, ze stallen, poetsen, spotrepair uitvoeren en – onafhankelijk – helpen met de remarketing. Zo sluiten we al regelmatig nieuwe partijen aan, wat mooi is. Want als je groeit kun je bouwen. Maar door die groei moet je propositie naar de markt toe wel altijd kloppend blijven. Bovendien kan je door groei nieuwe diensten optuigen.
Mooi vooruitzicht is in ieder geval onze nieuwe vestiging straks in Zwolle die volgend jaar wordt opgeleverd. Daar moet alles toch een beetje samenkomen. Mooi om te zien is ook hoe duurzaam het geheel wordt. Ook zo’n aspect wat inmiddels de ‘standaard hygiëne’ gerekend mag worden. Bedenk, we handelen momenteel al tussen de zes a zevenduizend voertuigen per jaar af; in Zwolle is straks ruimte voor vijftigduizend voertuigen!
Toen ik voor het eerst nadacht over deze functie bij de Hooikammer Groep, heb ik eerst gekeken met welke andere partij in de markt Hooikammer is te vergelijken. De pijlers afzonderlijk mogen dat wel concurrenten hebben, maar de combinatie van al die diensten maakt het bedrijf toch uniek. Om daar meer synergie in te brengen, nieuwe diensten te ontwikkelen waarbij processen en afspraken worden vastgelegd en geborgd in ons workflow-systeem, daar ga ik de komende tijd mijn ziel en zaligheid instoppen!